FYZIKÁLNA TERAPIA PRE ZDRAVÚ PANVU

Ide o aktívne napínanie pošvového svalu. Americký gynekológ Arnold Kegel toto cvičenie zo začiatku odporúčal ženám trpiacim inkontinenciou a sexuálnymi problémami. Dnes vieme, že cvičenie pomáha na celý rad ťažkostí. Než sa začne s vlastným cvičením je dôležité sa naučiť lokalizovať svaly panvového dna, naučiť sa brušné dýchanie a cvičenie spojiť s dychom. 

 Svaly panvového dna patria medzi svaly hlbokého stabilizačného systému a dalo by sa povedať, že rozdeľujú naše telo na hornú a dolnú polovicu. Sú umiestnené v spodnej časti panvy a tvoria ich  tri vrstvy svalov, ktoré sa držia na spone lonovej, kostrči a sedacích kostiach. Vo svaloch panvového dna sú otvory pre konečník, močovú trubicu a u žien aj pre pošvu.

Panvové dno drží v správnej polohe maternicu. Ak  nefunguje správne, môžu sa objaviť problémy s únikom moču, s nefunkčným brušným svalstvom i bolesťami chrbta. K ochabnutie panvového svalstva zväčša dochádza v tehotenstve, po pôrode, pri zdvíhaní ťažkých bremien alebo náročnej fyzickej práci. Môže ho však spôsobovať aj nadváha, dlhé sedenie, drastické diéty s extrémnou stratou svalstva a pribudajúci vek.

Nahláste sa vopred, cvičíme v malých skupinkách.